Kayıtlar

Ağustos, 2020 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

En Basit Düzeyde Veritanı Sorguları

Resim
Şimdi sizlerle Hızlı Şekilde Veritabani Sorguları Göreceğiz Tabi Önce Dört işlemi anlayalım  Veritabanında Toplama , Çarpma , Çıkarma , Bölme Veritabanı işlemlerinde başlangıç düzeyinde veritabanı kayıtlarının listelenmesi, veritabanına kayıt etme, veritabanındaki kayıtları güncelleme, veritabanındaki kayıtları silme Hadi basliyalim Veritabanından Sorgu Çekme select * from konseptyazilim Veritabanına Kayıt Yapma INSERT INTO konseptyazilim(ad, soyad, dogumtarihi, sehir, cinsiyet, puan) VALUES ('konsept','yazilim','2021-01-01','İstanbul','K',100) Veritabanından Kayıt Güncelleme UPDATE konseptyazilim SET puan=99  WHERE adi='google' Veritabanından Kayıt Silme DELETE * FROM musteriler İleri düzeyde veritabanı bilgileri için takip edin .

Sorgu İle Mssql Veritabanının Yedek Dosyasını Alma ( .bak uzantılı dosya alma )

Resim
Mssql Veritabanı Yedeği Alma ( Mssql Sorgu ile Yedek Alma ) Mssql veritabanımıza sorgu gönderilerek sunucu üzerine yedek alabiliriz, genel olarak otomatik yedek alma yada kullanıcı panelinden otomatik yedek aldırmak kesinlikle işinizi veri kayıplarına vs. karşı kolaylaştıracaktır. BACKUP DATABASE [@veritabaniadiburayagelecek] TO  DISK = N'@yedeklemeyolu\\@veritabaniadi\\@dosyaismiburayagelecek.BAK'" Örnek Kullanım :  BACKUP DATABASE [konseptyazilim_veritabani] TO  DISK = N'D:\\konseptyazilim_veritabani.bak' Bu Sorgu konseptyazilim_veritabani db sini D altına yedekleyecektir.

Biyolojik Virüs ile Bilgisayar Virüsü Aynımı

Resim
Virüs herhangi bir sisteme girip o sistemi kendi isteği gibi kullanabilen çoğalabilen sistemin olması gerektiği gibi değilde kendi istediği gibi hareket ettirebilen bir sistemdir . Sistem diyorum çünkü kendisi herhangi bir sisteme elini kolunu sallaya sallaya giriyor tabi bilgisayara girer telefona girer hatta vücudumuza girer. Tabiki sağlık herşeyden önce geldiği için Tıbbi virüsler sıkıntı Bunun Ebolası var Kuduzu var Hıv'i var Hanta,Rota, Sars, veba filan derken Coronada var Covid19 son teknolojik virüs ya şey peki vücudumuza norton avast filan kursak olmazmı nod32 de olur malesef insan vücuduna antivirüs kurulmuyor. Virüs hayatımızın olmazsa olmazlarındandır mesela zamanında meşhur bir virüs vardı bulaştığı bilgisayardaki klasöre tıkladığın zaman o klasörü 2 tane yapıyordu ve sildirmiyordu ya nasıl bir kafayla yazmış adamlar mesela arap bir yazılımcı islami virüs yapıp bulaştığı bilgisayarda dini olmayan işlemler yaptırmıyordu çok ilginç. Konumuza gelecek olarak virüsün dini di

Sevim Koş Koş Yazılımcı Kavgası Başladı

Resim
Herkes Elindekini değerli sanar değilmi Annemiz Herkes'den güzel yemek yapar, Arabamız Modellerine göre en uygunudur en güzelidir, Telefonumuz Fiyat performans telefonudur, Köpeğimiz Kedimiz diğer türlerine göre daha uysal daha sevimlidir, Bizim Çocuğumuz diğer çocuklardan daha güzeldir mesela hep böyle geldi böyle gidecek ama kardeşim biraz sağına soluna bak olmazmı Sen Visual Studio Kullanıyorsun diye dünyada başka dilmi yok ? Dünya senin etrafında dönmüyor değilmi güzel kardeşim ? Şimdi Web geliştiriyorsan bunun javası var phpsi var .neti var daha binlerce dil var ama sen ne istiyorsun ? amacın hızlı şekilde bir web sitesimi geliştireceksin o zaman php yazacaksın yok tüm platformlarda sağlam bir alt yapı ile Projeyemi başlıyacaksın o halde java yazacaksın yok devlet projeleri alacaksın web servis geliştireceksin arkasında Microsoft'mu olsun o zaman .net yazacaksın tabi burda piyasada aranan eleman sayısınada bakmak gerekiyor çünkü tüm istatistikler .neti gösteriyor her ne ka

Yedekleme ( Backup )

Resim
Keşke Yazlik yiyecekleri kurutup buzluga attığımız gibi yada etleri dondurmaları sakladığımız gibi saklasak ama malesef hardiskten aldığımız bilgileri gene başka bir hardiske yedekliyoruz, Peki Ya Yedek Hardiskimiz bozulursa ? Clooud Server'lar Yoo Efendim amazon yok azure yahu benim bilgilerim bu kadar edermi ? Okyanus aşırı gezginin hardiski yaninca milyon dolarlar harcamasi yada küçük esnafın muhasebe bilgilerini hackleyip para istemesine tepki kapa lan diyip kasaya format artırması olmadı akşam exe yi flash diskine atip uygulamayi yedekleyen dayının kendine duyduğu güven Rahat olun biraz Şimdi şöyle bir düşünmek lazım yedeklerim benim için ne kadar değerli ? Ona Göre Hareket etmek lazım şahsen ben hiç güvenmiyorum cloud denen sistemlere zaten senin bilgisayarın hacklendiği zaman senin bilgisayarında nereye bağlandıysan orayada erişiliyor bu sebeple alınacak en güzel hardiskleri yedekleyeceksin mis gibi oh kafa rahat. Tabiki Yedekleme çeşitleri sanal yedekleme, fiziki yedekleme,

Bilgisayar Bilgisayar Dediğin Nedir Gülüm ?

Resim
Bilgisayar Bilgisayar Dediğin Nedir Gülüm, Ben Senin için Yazılımcı Olmayı Göze Almışım. Bilgisayar Dik Dörtgen bir kutusu bir ekranı olan şey değilmi, Ses çıkaran sonra bizim yerimize yazı yazan peki tüm bu şeyler sadece fiziki durumdanmı ibaret ? yani cipler devreler elektronik  parçalar insan vücudundan daha karmaşık kablolar peki bilgisayarı bilgisayar yapan şey tamamı bunlarmı yoksa içindeki yazılımlarmı ? Ortalama bir insanın maaşına göre alabileceği bir bilgisayar olabilir peki milyon dolarlık yazılımlar ? bilgisayara yüklü yazılımların değerinden bir çoğumuz haberimiz yok . Bilgisayarı Bilgisayar Yapan Şey Yazılımıdır. İşletim sistemi yükleme bakalım ne oluyor ? Peki Yazılım Yüklenecek bilgisayara ihtiyaç yokmu tabiki var ama burdaki mantık bilgisayar daha emeksiz ve daha kolay erişilebilecek fiziki değer ama yazılım beyin emek ve çaba ile bütünleşik kolay ulaşılamayan bir hayali dünya olaya şöyle yaklaşabiliriz bugün gitsek istediğimiz gibi bir bilgisayarı 1 saat i

Masaüstü'nden Web'e Web'den Mobil'e

Resim
Teknolojik Evrilme Nerden Nereye Geldi, Nereden Nereye Gidecek ? 2000 li yillarda Web doyum noktasina ulaştı dediklerinde FrontPage ile devasa güzel ve renkli tasarımlar yapılıyordu, Tabi Dreamweaver boş durmadı Macromedia'nin Flash'ı vardı En Güncel Teknoloji Kullanımımız Dedim dedim inanmadıniz bakin ne oldu ? Html güzeldi güzeldi ama kullanıcı ile etkileşim akla geldiğinde yetersiz kalıyordu word'den hallice Asp vardı Php vardı sonra Girişlerde İntrolar var Hareketli Animasyonlu Giriş için tıklayın vardı mavi altı çizik h2 etiketli meşhur linkler o zaman hosting hizmeti mutfaktaki yada banyodaki eski xp yada daha eski makinalarda sağlanıyordu yoktu öyle Data Center'lar filan sonra ne olduysa oldu yazılımların Kendi aralarında haberleşmesi gündeme geldi xml ler filan vardi post lar getler aslan Gibi Microsoft var tabi dururmu bir fark attı diğer tüm yazılım teknolojilere açık açık " Mekanin Sahihi Geri Geldi Yazılımcıları Toplayalım Dedi " Okulla